wat zijn mijn rechten als ik een elektrischefiets heb gekocht nu is deze kapot wat kan ik doen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Fietsen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is veel te weinig informatie. Nieuw of tweedehands?
Garantie?
Hoe lang is hij meegegaan?
Wat is er stuk aan?
Hoe heb je hem gebruikt?
Heb je al contact gehad met de verkoper?
Wat zei de verkoper dan?

Antwoorden (4)

Wanneer deze bij een dealer is gekocht dan heb je een bepaalde termijn recht op garantie en dus reparatie.
Bij gebruikt bij een dealer is de garantie vaak beperkt.
Heb je hem bij een particulier gekocht dan heb je pech en draai je zelf voor de kosten op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Garantie is overdraagbaar, de garantie word verleent op het product en niet op de consument zelf.
Dat ligt er aan hoe lang je de fiets al hebt. En heb je de aankoopbon nog?
Je mag verwachten dat een fiets minimaal zo'n 10 jaar mee gaat, voor een elektrische fiets is die levensduur misschien anders want met name een accu wil nog weleens verslijten.

Ga naar de fietsenhandel toe waar je deze fiets gekocht hebt en neem je aankoopbewijs mee en laat je informeren over de garantie. Eventueel kun je ook rechtstreeks contact opnemen met de producent. Als je op de website van de producent kijkt kun je vaak eenvoudig opzoeken hoe garantie en voorwaarden geregeld zijn. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt ervan af welk onderdeel stuk is, hoe lang je de fiets al hebt en hoeveel je hem gebruikt hebt en of je er normaal mee bent omgegaan. Even ervan uitgaande dat dit allemaal goed zit. Mag jij van een product verwachten dat hij zoveel jaar mee gaat. Voor een electrische fiets zal dit in ieder geval twee jaar wezen bij normaal gebruik. Kom je er met de fietsenmaker waar je hem gekocht hebt niet uit dan kun je je altijd wenden tot de fabrikant, ook zou je kunnen informeren bij consumentenorganisaties wat jouw rechten als klant zijn en waar je aanspraak op kunt maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nieuw gekocht zit er 2 jaar garantie op muv de accu.
Maar de reactievan suzy q op je vraag zou je even moeten beantwoorden voor een passender antwoord.