Is er een goed alternatief voor het achterlicht met batterijen?

De naafdynamo voor de voor-verlichting is perfect, weinig weerstand, doet het eigenlijk altijd.
Waarom gebruiken ze deze dynamo niet ook voor het achterlicht? Of een ander bedrijfszekere oplossing?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Fietsen

Het beste antwoord

Ja dat is er!
Ik heb een fiets met naafdynamo, die zowel op het voor alswel achterlicht is aangesloten. Het voordeel van een naafdynamo is dat hij niet slipt als er b.v. sneeuw licht. Ook slijt je buitenband niet meer. Op het moment dat ik stop, nemen de batterijen de taak van de dynamo over en blijft de verlichting op halve kracht voor een bepaalde tijd branden. Dit heeft men gedaan uit veiligheidsoogpunt. Als je b.v. in een donkere straat of bij regenachtig weer voor een stoplicht moet wachten, ziet het achteropkomend verkeer je eerder staan. Ik heb de fiets nu twee jaar en hoef de batterijen nog steeds niet te verwisselen. Dus koop een nieuw achterlicht met back up batteri en sluit dit via een draadje aan op je naafdynamo. En het is nog veilig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ik heb geen referentie internetsite. Als je wilt kan ik kijken of er een merk op staat. Ik kan er ook een foto van maken.