Waar in nederland/utrecht kan je een stadsfiets laten ombouwen naar een mountainbike?

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe fiets.
Toen kwam ik met de gedachten om mijn eigen fiets om te bouwen alleen ik ben niet zo handig.
Zijn er dus bedrijven die fietsen ombouwen?

een jaar geleden
in: Fietsen
1.1K
tinus1969
een jaar geleden
Je kunt eens gaan praten met een fietsenmaker. Maar ik vermoed dat ombouwen van stadsfiets naar mountainbike lastig is. Als het al kan vanwege de constructie van het frame.
Inekez1
een jaar geleden
Welk onderdeel van je stadsfiets denk je te kunnen behouden voor je mountainbike? Een mountainbike heeft een ander frame, andere voorvork, andere velgen en banden, andere tandwielen, andere versnellingen, andere remmen, ander zadel en ander stuur dan een stadsfiets. Kijk eens op marktplaats. Dan kun je je huidige stadsfiets verkopen en een tweedehands mountainbike kopen.
VGraaf
een jaar geleden
Of mountainbike ik bedoel eigenlijk meer een tourfiets.
HannekeJanssen
een jaar geleden
Ik vind je vraag niet helder: WAT wil je van je "nieuwe" fiets wat je nu niet hebt? (Meer) versnellingen? Dikkere of dunnere velgen en banden? Heeft je stadfiets nu een bepaald merk? Ik ben zelf erg enthousiast over AZOR-fietsen - zoek op AZOR-dealer, daar heeft Utrecht er meer van - Als je een nieuwe Azor koopt kun je die helemaal naar wens laten ontwerpen - bijv. een verend zadel, of niet, een vlinderstuur of gewoon stuur, steviger frame....

Antwoorden (1)

In theorie kan iedere specialist in MTB’s dat. De vraag is, waarom zou je dat doen. Een stadsfietsframe heeft andere eigenschappen. Stijfheid, gewicht om er maar een paar te noemen.
En ik kan me ook niet voorstellen dat het een goedkope oplossing is.
Je maakt denk ik van een goede stadsfiets een slechte mountainbike. Mijn advies als leek is, niet doen.
een jaar geleden