Wat voor snelbinders moeten op een Gazelle transportfiets?

Het gaat om een Heavy Duty model fiets, met zo'n bagagedrager als de foto. Er zitten dus 2 ogen verticaal boven elkaar geplaatst -- het lijkt mij logisch dat er snelbinders moeten zijn met zo'n klipje met 2 pinnetjes die je in de ogen kan vastklemmen, maar online word ik ook niet veel wijzer van de verschillende snelbinders (met haken, zonder haken, maat)

Picture for question
een jaar geleden
in: Fietsen
2.2K
Amadea
een jaar geleden
Zo te zien wordt het bovenste gaatje ervoor gebruikt: https://www.tweedehandsfietsen.nl/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/600x/17f82f742ffe127f42dca9de82fb58b1/5/4/54f3b911123b40e194cf01912a495927640.jpg en wordt het een triobinder met universele beugel genoemd. Maar met welk bevestigingsmateriaal je de binder dan vastzet is helaas nergens te vinden.
Maxdb
een jaar geleden
"triobinder met universele beugel" check. Dank voor je toevoeging @Amandea

Antwoorden (1)

Die 3 gaatjes zijn alle 3 bedoeld om de bagagedrager aan de fiets vast te zetten. Afhankelijk van wielmaat / framemaat van de fiets gebruik je het onderste, middelste of bovenste gaatje.

Als snelbinder kun je een gewone spin gebruiken, of elk merk en type snelbinder met haken die je om de horizontale onderste buis kunt klikken. Als je kiest voor een wat langere spin kun je die eventueel op 2 manieren gebruiken: bij weinig spullen 1 haak vastmaken aan de bovenste horizontale rand, dan onder de onderste horizontale buis door halen en terug naar boven. Andere kant idem. Bij veel spullen haak je gewoon direct aan de onderste buis.

Extra voordeel van die losse dingen is dat je ze ook makkelijk in X-vorm over je spullen kunt doen, of van voor naar achter kunt vastzetten in plaats van links naar rechts.
een jaar geleden
HannekeJanssen
een jaar geleden
Een spin is iets anders dan een snelbinder.... Maar ik zie op dit rek ook niet zo snel hoe je een (vaste) snelbinder zou kunnen bevestigen.... Rijd even langs je fietsenmaker, of een fietsaccessoirekraam op een markt met je fiets, dan krijg je gegarandeerd meteen goede raad / goed bindmateriaal.
Maxdb
een jaar geleden
Van die gaatjes klinkt logisch @Inekez1, hartelijk dank voor het beantwoorden. Een spin moet je altijd weer los meenemen. Ik ben het zeker met je eens dat deze meer flexibiliteit bied, maar dat weegt voor mij niet op tegen de 'gewone' vaste snelbinder. @HannekeJanssen ga ik doen, dank voor je toevoeging