Mag ik met een scooter een fiets aan de hand meenemen?

Je kent het wel, soms moet je je andere fiets naar de fietsenmaker brengen oid. Vaak fiets ik dan op de ene fiets en houd ik de andere fiets vast met 1 hand. Maar mijn vraag is: is dit ook toegestaan als je op een scooter rijdt?

een jaar geleden
in: Fietsen
3.5K

Antwoorden (1)

Nee.
Om te beginnen mag je al niet fietsen met een fiets aan de hand, laat staan op een scooter rijden.
Wegenverkeerswet, art. 5: "Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd. "
Sinds 1 juli 2019 is zelfs het in de hand houden van een telefoon strafbaar.
een jaar geleden