Electrische fiets, fietst zwaar. Zou nieuwe accu nut hebben?

Mijn electrische fiets, fietst ondanks de motor vrij zwaar. Bij heuvels en bruggen loopt de accu helemaal terug en valt hij uit. Ik vraag mij af of iemand hier ervaring mee heeft en of een nieuwe accu wel zal helpen. Of is het evt ook mogelijk dat een accu storing kan hebben?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Fietsen
1.7K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het zou kunnen zijn dat je fiets gecalibreerd moet worden, de sensors meten wellicht niet goed, of de motor bij moet springen.

Antwoorden (3)

Ik zou me fiets voor onderhoud aanbieden mij de fietsenmaker hij moet waarschijnlijk onderhoud hebben en goed nagekeken worden. Als dan blijkt dat het de accu is weet je het meteen zeker. Zo een acc is namelijk erg duur en zonde als je hem voor niets aanschaft.
4 jaar geleden
Als je ondersteuning wegvalt bij zware belasting zoals helling op is je accu bijna overleden. Het voltage zakt onder een kritisch minimum en de software zal de ondersteuning uitzetten ter voorkoming van diepontlading.
Een nieuwe accu, er zit niets anders op.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Koop geen nieuwe accu als je fiets nog niet is nagekeken door een vakman.
Het zou kunnen zijn dat je fiets gecalibreerd moet worden, de sensors meten wellicht niet goed, of de motor bij moet springen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt dan laat ik hem toch maar eerst nakijken.