Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is beter? Een twee of drie wieligebakfiets?

Ik wil mijn zoon erin vervoeren. Nu gaat hij nog in de Maxi Cosi op de "Steco baby mee" achterop de fiets. Maar binnenkort is hij 10 kg en dat is het maximale voor deze combinatie.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Fietsen
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Volgens mij heeft kassa er is onderzoek naar gedaan. Heel verbazend de tweewieler deed het heel goed, en met een driewieler zag je ze ook omkiepen, dat was niet wat je verwachtte.
Gewoon naar een fietswinkel gaan en middagje uitproberen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Persoonlijk lijkt mij een driewillige bakfietst fijner en confortabeler
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De 3 wielige is stabieler. Kiept niet zo makkelijk om, maar is ook een stuk groter dan de meeste 2 wielige.

Toegevoegd na 2 minuten:
Voor 1 kindje is dit trouwens nóg makkelijker, een fietskar
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor 1 kind is de 2-wielige mij goed bevallen, kan ook nog wat boodschappen mee. Als je (straks) 2 kinderen hebt, heb je meer ruimte nodig vanwege de maxicosi, dat past beter in een 3-wielige die ook minder makkelijk omkiept vanwege de jonge baby.
3-wielig stuurt wel anders, je duwt de bak naar links of rechts.

Toegevoegd na 3 minuten:
2 kindjes die rechtop kunnen zitten en zichzelf vast houden passen prima in een 2-wielige of een fietskar(aanhanger)
Leuk als een vriendje een keer mee wil komen spelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb eens op een 2-wieler gefietst en die fietste nog soepeler dan mijn eigen fiets. En het voelde ook niet wankel.
Een driewieler is vaak zwaarder en moeilijker overal tussendoor de manoeuvreren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het kostenaspect van de banden belangrijk vindt zou ik voor de tweewieler gaan.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou voor de 3 wieler gaan, lekker stevig en die kun je ook gewoon laten staan als je zelf er niet op zit zeg maar. Ook met boodschappen wel zo handig. Ik heb een mand op mijn fiets (een tweewieler) en als ik die mand volgooi met boodschappen dan klapt het stuur dubbel, heel irritant.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben heel tevreden met onze bakfiets: driewielig. Je kunt er niet mee omvallen, het voelt stabiel. Wel even wennen met fietsen: de techniek is anders dan de gewone fiets. Wel is een driewielige bak misschien zwaarder en daarmee langzamer, maar ik vind het veiligheid- en stabiliteit-aspect erg belangrijk. Overigens heeft babboe fijne peuterschalen waarin je je zoon comfortabel en goed vastgegespt kunt vervoeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding