Hoe werkt dit soort fietsremmen?

Ik wil mijn remkabel aanspannen maar dit is een systeem dat ik nog niet ken. Het is van een Stella fiets.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Fietsen
2.8K

Antwoorden (2)

Door de ingewikkeld lijkende velgrem word je afgeleid. De rem werkt op dezelfde wijze als elke andere velgrem. Het afstellen bij de stellafiets is erg eenvoudig en doe je bij de handremgreep. Het staat op een youtube-filmpje onder de link.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dit is een hydraulische velgrem van het merk Magura (te zien aan het logo op de remcilinder) en die werkt niet een remkabel maar met vloeistofdruk. Je kan het remhendel verstellen als de slag te groot is geworden door slijtage van de remblokjes. E.e.a. is te zien in het filmpje uit de link. Het kan zijn dat de remhendel er iets anders uitziet maar het principe blijft hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hartelijk dank. Ik kon met groot gemak de remmen bijstellen.