Waar kan ik het chipnummer van een fiets vinden?

Ik heb het framenummer al wel. Chipnummer niet, staat ook niet op de factuur. Heb deze nodig om mijn fiets online te kunnen registreren.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Fietsen
17.3K
Amadea
5 jaar geleden
Via deze bijlage kun je achterhalen waar je dat nummer kunt vinden: https://www.centrumfietsdiefstal.nl/fileadmin/w/centrumfietsdiefstal_nl/oudesite/doc/operationeel/CF_De%2520_Fietschip.pdf
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Amadea De link werkt niet.
Antoni
5 jaar geleden
Vervang %2520 in de URL door een spatie en de link werkt wel. Dus het laatste deel van de URL wordt: /CF_De _Fietschip.pdf
Amadea
5 jaar geleden
Nieuwe poging de link door te geven: https://www.centrumfietsdiefstal.nl/fileadmin/w/centrumfietsdiefstal_nl/oudesite/doc/operationeel/CF_De%20_Fietschip.pdf

Antwoorden (1)

Het chipnummer staat op het slot, maar alleen als het slot voorzien is van een fietschip. Als je fiets gechipt is, staat dat op een sticker onder je zadel. Lang niet alle fietsen hebben een chip, ook bij nieuwe fietsen is dat niet standaard.

Voor registratie en/of verzekering heb je vaak het chipnummer OF het framenummer nodig. Ook zonder chipnummer moet je een fiets kunnen verzekeren of registreren.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Voor online registratie van de fiets heb je wel een chipnummer nodig. Kan anders niet de registratie voltooien.
Inekez1
5 jaar geleden
Waar wil je de fiets dan registreren?? Niet alle nieuwe fietsen hebben een chipnummer en ook oudere fietsen moeten geregistreerd kunnen worden. Ik kan me niet voorstellen dat je zonder chip de fiets niet zou kunnen registreren. Bij fietsenregister.nl kun je een chipnummer invullen, maar hoeft niet.
"Voor het registreren van uw fiets is van belang dat u uw fiets kent, belangrijke kenmerken zoals; Merk, Type, Kleur en Frame- of Chipnummer heeft u nodig om de registratie te voltooien." >> "frame- OF chipnummer"