hoe krijg ik mijn kettingslot open?

Ik krijg sinds een paar dagen mijn kettingslot (die ik voor mijn stationfiets gebruik) niet meer open, ik kan de sleutel er nog wel in doen maar niet meer draaien.

Eerst wou de eerste sleutel niet meer toen heeft de reserve sleutel het nog een weekje volgehouden, maar nu met beide sleutels hetzelfde probleem.

Wat zou ik hier aan kunnen doen? Of zou het aan de fietssleutel kunnen liggen en moet het slot door geknipt worden?

Alvast bedankt! :)

Toegevoegd na 9 minuten:
Kruipolie en WD-40 al geprobeerd helaas geen veranderingen daardoor

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Fietsen
13.6K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Vergeten erbij te zetten heb kruipolie al geprobeerd
fremar
6 jaar geleden
Het is heel gemakkelijk om als een fietsslot niet meer open wil de telefoon te pakken en een fietsenmaker te bellen die langskomt om het slot open te breken. Dat kost uiteraard wel wat geld en wachttijd, maar dan ben je wel meteen van het probleem verlost. In alle grote plaatsen zijn er fietsenmakers die een mobiele service bieden om sloten op locatie open te breken.

Antwoorden (2)

eerst WD 40 inspuiten dan een paar ferme tikken opgeven meestal is die dan gangbaar
wim
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als kruipolie of wd40 niet meer helpt wordt het doorslijpen. Je hebt ze tegenwoordig op accu en dat gaat prima.