hoe krijg je de schroeven van een voorwiel van een racefiets losgedraaid?

Ik heb een vintage racefiets waarvan een paar weken geleden mijn voorwiel is gejat.. Nu kwam ik op marktplaats een vintage voorwiel tegen en wil het graag bevestigen aan mijn fiets.

Nu zie ik aan beide kanten 2 schroeven die behoorlijk aangedraaid zijn.
Om de ene schroef los te draaien, moet ik de schroef aan de andere kant echter vasthouden, zodat die andere schroef losgedraaid kan worden..
Dat lukte ook, maar nu weet ik niet hoe ik de linkerschroef moet losdraaien... ik kan aan de andere kant namelijk niks vasthouden om die die schroef los te draaien..
Pas als die schroeven los zijn kan ik deze aan de voorvork bevestigen.

Nu kan ik ook zo naar de fietsenwinkel stappen en daar het uitleggen, maar wil graag ideeen horen waar ik misschien zelf mee aan de slag kan:)

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 1 uur:
Correctie: Moeren, geen schroeven!

6 jaar geleden
in: Fietsen

Antwoorden (1)

Om de schroeven van een voorwiel van een racefiets los te draaien heb je een speciale sleutel nodig. Deze sleutel heet een 'voorwiel-sleutel'. Deze sleutel is verkrijgbaar bij fietsenwinkels of online.
Bronnen:
een maand geleden