Bestaan er ook ebikes voor dikke, zware mensen?

De meeste fietsen gaan tot 120 kg, wat als je 150 weegt en meer wilt bewegen? Ik snap dat de accu sneller leeg is bij een zwaarder persoon, waar moet ik nog meer op letten? Dikkere banden en stevigere spaken beloofde Sparta 110 jaar geleden al maar ik zie het nu ergens meer terug. Wie kan en wil me op weg helpen?? Bedankt allemaal.

Toegevoegd na 9 uur:
Lieve mensen, ik bedoel natuurlijk 10 jaar geleden en niet 110.
Daarnaast wil ik even aangeven dat ik niet op medisch advies zit te wachten, ik heb mijn reden dat ik een ebike overweeg. Ik vraag dus om wat hulp op technisch aspect.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Fietsen
29K
anneliez
6 jaar geleden
de fietsenwinkel kan je helpen
Ivana
6 jaar geleden
Als je meer wilt bewegen neem je een gewone fiets. Dat werkt twee keer zo snel, hoef je ook niet zo ver van huis om je doel te bereiken. :)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Precies Ivana. Een E-bike of electrice fiets is leuk maar je kunt dan (bijna, bijna) een brommer nemen. Natuurlijk doe je wel iets op een e-bike hoor maar nog niet de helft van met een gewone fiets. In het begin zul je misschien niet ver of lang kunnen fietsen op een gewone maar je conditie zal met een gewone fiets beduidend sneller omhoog gaan en je zult ook meer afvallen dan met een e-bike. Je bent wel heel goed bezig hoor dat je gezond wil sporten!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De moeder fiets ? Vaak iets ruimer (stuur zadel ) stevige wat dikkere banden en ja stalen velgen .wat prima opgemerkt een goede fietsen maker kan je goed advies geven. En dan niet via internet bestellen omdat het 10€ goedkoper is.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Beste nanonetje . Op een brommer zitje stil bewegen je benen niet . Vragen steller vraagt simpel wat er voor mogelijkheden zijn voor zware mensen . Mijn ervaring na een niet goed gelukte hartoperatie en een long uitval . Heeft een ( geleende ) elektrische fiets mij ontzettend geholpen door toch wat verder weg te gaan ( dus langer bewegen en de auto te laten staan ) en niet bang te zijn voor tegenwind . Wat een super uitvinding zo'n elektrische fiets . Ik fiets in middels weer op mn 30 jaar oude super lichte koga zonder ondersteuning heerlijk maar dankzij de geleende e bike . Beste degreen laat je niet ontmoedigen door negatieve reacties ze weten niet waar ze het over hebben. een elektrische fiets kan top zijn . Mogelijk een exemplaar met middenmoter ( pulse die zijn sterker en stabieler ) en met een sterke accu dat je een heel eind komt . Of je nu te zwaar of te zwak of onder je gewicht bent Blijf in beweging . Ps er bestaan ook Lease systemen voor een vast bedrag een elektrische fiets met onderhoud enz . (de accu blijft een heikel ding bij een 2e hands reken er op dat je dan een nieuwe dure accu moet kopen . )
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Beste Kapperkort, dank je voor jouw super motiverende en uitgebreidde reacties. Daar heb ik wat aan!! Ik zit hier niet om me medisch te verantwoorden, ik zit hier om een advies van de specialist uit te voeren en dus een goede fiets wil kopen. Het maakt me niet uit wat het kost als hij maar stevig is. Jij snapt me en ooit hoop ik weer op mijn oude vertrouwde Gazelle terug te kunnen stappen net als jij op jou Koga. Bedankt en een fijne dag verder!!
Ivana
6 jaar geleden
Dan bied ik mijn verontschuldigingen aan, maar het kwam voort uit pure ervaring: twee kankeroperaties en daarna op mijn oude Gazelle stappen zonder ondersteuning en opnieuw beginnen.....
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Beste Ivana, verontschuldiging is niet nodig, het kwam uit jou hart en van jouw ervaring. Toch lief dat je nog even reageert. Mijn motivatie is niet van belang in deze maar de goede fiets moet de goede uitkomst zijn, snap je? Bedankt in ieder geval, ik respecteer het enorm van je, veel gezondheid en een fijne dag verder!

Het beste antwoord

Ja, die zijn er bijvoorbeeld de e-Victoria e-Trekking 10.7

"Fiets voor zware mensen

Deze fiets beschikt over een versterkt frame tot 150 kg belastbaar en een zware batterij van 540 WH. Hierdoor is deze fiets perfect voor personen met een hoog gewicht."

(er zal vast wel een marge inzitten dus met 170 kilo (rugzak/tassen) zal deze het vast ook nog wel houden.

http://www.specialebikes.be/Advies/Advies/voor-wie.html

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook kan een behulpzame fietsenmaker je helpen, bij een nog hoger gewicht.
http://www.tweewieler.nl/fietsen/nieuws/2011/10/e-bike-voor-200-kilogram-1018513
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Beste MrTomaat, HARTELIJK DANK, SUPER BEDANKT! Dit zocht ik, oh wat ben ik hier blij mee, dank je wel nu kan ik verder. Tjonge jonge wat een lieve behulpzame mensen hier. U hebt me echt blij gemaakt. Dank en een hele fijne dag verder!!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zoeken in het Engels levert overigens nog meer hits op. Zeker in Amerika is men bezig met zwaardere modellen, maar ik gok dat die niet allemaal hier verkrijgbaar zijn.

Andere antwoorden (1)

er bestaan e-bike's voor mensen tot 170 kg het merk victoria heeft erbezit zelf eentje en weeg 145 kg de accu gaat bij mij 120 km mee bij normaal gebruik ze schrijven 170 km voor dat moet men met een korreltje zou nemen mvg karel