hoe repareer ik mijn versnellingen?

als ik in de 5, 6, 7 of 8 (heb er 8) dan trapt mijn fiets geregeld door. ik vind dit super vervelend en zou dit graag willen oplossen maar weet niet hoe

Toegevoegd na 10 minuten:
Heb een naaf versnelling.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Fietsen
1.3K

Antwoorden (1)

even spelen met de versteller die aan het begin van de kabel zit op het stuur. Waarschijnlijk ietsje naar buiten draaien, dus kabel meer op spanning zetten.

Als er een paar rode puntjes bovenop het schakelmechaniek zitten en op jou teller zit 1 rood getal(meestal 4 of 5)Daarmee kan je checken of die goed staat:
Zet de fiets in de versnelling van het rode cijfer.
Kijk achter je snelbinder aan de binnenkant van het frame of de puntjes tegenover elkaar staan. Vanaf daar kan je ook kijken of je kabel losser of strakker moet.