Hoe een fietszatel loskrijgen dat rotsvast zit? Alles geprobeerd...

De schroef is los, maar de zadelstang zit muurvast! Kruipolie geprobeerd. Met een tang. Het frame verhit... Zijn er nog manieren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Fietsen

Het beste antwoord

Wd40.... Veel wd40.
Spuiten wachten Spuiten wachtenSpuiten wachtenSpuiten wachten en af en toe een beetje geweld... Na 3 dagen kreeg ik mn trapper los op die manier. Moet ook werken op je zadel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Loskloppen met een hamer en een flinke dosis zinvol geweld.
11 jaar geleden
Zet er een grote pijptang op en dan proberen te draaien .
En haal die schroef er helemaal uit en sla er voorzichtig een wig tussen of een oude grote schroevendraaier .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het een aluminium zadel pen in een stalen frame,of aluminium in aluminium frame??Ik zou de zadel pen verwarmen niet het frame (dikke aluminium pen zet meer uit als het dunnere frame als je het warm maakt) af laten koelen, eventueel herhalen.Lukt het dan nog niet,vraag dan bij b.v. een slager of je de fiets in de vriescel mag koelen (dik aluminium krimpt meer als dun van het frame) geen wd 40 o.i.d. aluminium oxidatie zet uit als je het nat maakt.. suc6..
het zadel inc de stan waar het zadel op zit en dan door slijpen