wat is de beste plaats voor aandrijving van een e-bike?

achter midden of voorwiel?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Fietsen
1.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Elk heeft eigen voor-en nadelen.
Lees ze hier:
http://www.anwb.nl/fietsen/elektrische-fietsen/aankooptips/voorwielmotor
http://www.anwb.nl/fietsen/elektrische-fietsen/aankooptips/middenmotor
http://www.anwb.nl/fietsen/elektrische-fietsen/aankooptips/achterwielmotor

Antwoorden (2)

Een middenmotor wordt over het algemeen als meest positief beoordeeld, omdat deze aan de trapas zit en je evenwicht dus niet verstoort. Je kan ook nog steeds met hetzelfde gemak banden vervangen. Ook een motor in het achterwiel heeft voordelen: je ondervindt een stuwende kracht. Een motor in het voorwiel is voordelig in prijs.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je een fiets met naadversnelling (onderhouds-vrij) wil kan de motor niet in het achterwiel, ik heb er een in het voorwiel en heb niets gemerkt van zwaar sturen. zou op alle modellen een proefrit maken.
Voorwiel aandrijving werkt meestal onafhankelijk van de trapkracht. Meestal meet de computer alleen of je rondjes draait met je trappers en vervolgens geeft de computer in de door jouw gekozen stand gas. Voor de meest luie ervaring kies je voor de voorwielmotor. Helaas komt het bij voorwielaandrijving regelmatig voor dat het wiel doorslipt. Denk hierbij aan gladde omstandigheden. (Bij regen op klinkers met voorwielaandrijving ervaar ik al slechtere wegligging met mijn fiets)

Aandrijving in de trapas met een middenmotor wordt al meest comfortabel ervaren. Maar denk wel dat deze motoren alleen werken met trapkracht. Net als de achterwielaandrijving is ''lui'' rondjes draaien met je trappers er vaak niet bij.
Bij sommige voorwielmotoren verschilt dat soms ook, de ene werkt met trapkracht, de andere niet. Wat vrijwel zeker is, is dat alle middenasmotoren en achterwielaandrijving met trapkracht werken.

Ga naar een fietsenmaker en laat u gratis adviseren. Vaak kunt u zonder verplichtingen gratis testritten maken op verschillende fietsen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
http://www.e-bikescentre.nl/aandrijving-elektrische-fietsen/
De fiets met de middenmoter heeft gewoon een zeer goede ondersteuning en dat ook voor de luie trapper zo als jij dat noemt. De midden motor is vrij nieuw en geven een betere verdeling van de fiets waardoor deze beter reageert.