Kan ik kogellagervet in een rollerbrake doen?

Mijn rollerbrake heeft onderhoud nodig en ik wil dat proberen met wat kogellagervet. Want het speciale vet van nexus daarvoor is te duur.
Kan dat kwaad?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Fietsen
2.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deze vraag is in een andere vorm al eerder gesteld en geeft m.i. antwoord op je vraag. http://www.goeievraag.nl/vervoer/fietsen/vraag/109570/duidelijk-rollerbrakes-speciaal-duur-vet

Antwoorden (1)

kogellagervet heeft de eigenschap dat het dik blijft als het warm wordt. maar daar zit nog best wel veel verschil in het ene of het ander merk. Griffon kan een temperatuur van 120 graden verdragen voordat het te dun is. vet wat te dun is geeft geen goede smering meer, en kan zijn smerende werking verliezen ook nadat het is afgekoeld. maar er zijn zeker nog andere merken, denk alleen dat die dan in de zelfde prijsklasse zullen vallen.