Hoe krijg ik de 'boebel' weg na het plakken van mijn band?

Heb mijn fietsband geplakt, en nu blijft er de hele tijd een luchtbobbel zitten, waardoor het niet meer echt lekker fietst. Alsof er een grote slag in het wiel zit, maar dan erger. Hoe krijg ik die bobbel weg? Heb dit nl nog nooit eerder gehad.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Fietsen
8.5K

Het beste antwoord

Lijkt er op dat je binnenband getwist in de buitenband ligt.
Waarschijnlijk heb je de binnenband in water gehad om de lek te vinden en dan wordt ie hartstikke stroef en zoekt hij zich niet tijdens het oppompen.

* Haal de binnenband er weer uit
* blaas er een beetje lucht in, zodat hij de ronde vorm enigszins aanneemt.
* Doe wat talkpoeder in je hand en smeer je binnenband lekker in. Nu is ie glad geworden.
* Monteer de heel licht opgeblazen binnenband in de buitenband, beginnend bij het ventiel en werk twee kanten uit.
* Monteer de buitenband af en gebruik hierbij geen bandenlichters.
* druk het ventiel een beetje op en duw de zijkanten van de buitenband enigszins onder het ventiel.
* Pomp de band een beetje meer op, maar houdt hem nog zacht.
* Doe je duim en vingers om de buitenband heen en trek ze ligt om de buitenband heen en controleer op die manier of alles goed gemonteerd zit en de binnenband niet tussen velg en buitenband licht.
*Pomp de band nu helemaal op, trek het ventiel ligt naar buiten en draai het ventielringetje aan.
* Smeer een beetje spuug op het ventiel om te controleren dat deze niet lekt.
De fietsenmaker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het zou kunnen dat je binnenband niet helemaal goed in de buitenband zit. Haal hem er nog eens uit en stop hem er netjes terug in. Zorg dat er nergens vouwen of draaien voorkomen.
Als dat nog niet helpt, heb je waarschijnlijk een versleten binnenband en kan je het beste een nieuwe er in zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook de buitenband moet versleten zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan ligt de binnenband niet goed in de buitenband. Je moet de binnen band er weer uithalen en hem zonder draai of knik terug plaatsen in de buitenband. Dat gaat weer het beste als je een ietsie pietsie lucht in je band hebt. succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk ook als je de band erop legt dat de streep waarde dynamo tegenaanloopt evenwijdig aan de velg loopt.
Draai ook het onderste schroefje waar je het ventiel mee vast zet,nog niet aan.
Doe dit pas als je hem opgepompt hebt.