Welke fietstas past er op een mountainbike waar je een bagagedrager op gemonteerd hebt?

Mijn oudste zoon zou graag een fietstas hebben op zijn mountainbike. We hebben er een bagagedrager op gemonteerd maar die zit enkel boven het wiel, aan de zijkanten is er niks. Dus als je er een tas aan hangt dan zit die tegen het wiel. Zijn er speciale tassen voor die je aan zo'n fietsdrager kan hangen?

Toegevoegd na 6 uur:
Een tas onder een fietselastiek dat lukt wel een beetje, maar aangezien het om een klein pakket gaat (max 9 kg mag erop), dan is de elastiek te lang en ik weet niet of die in het kort bestaan.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Fietsen
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mogelijk kun je iets met een fietstas met haken, dit zijn fietstassen die aan 1 kant van de bagagedrager hangt, als deze nog het wiel raakt, kun je misschien een plankje op de bagagedrager monteren waar je gaten in maakt voor de haken, zodat de haken in de gaten vallen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt voor de creatieve oplossing, maar ik vrees dat dit niet zo'n goed idee is aangezien je op die bagagedrager maar een minimum aan gewicht mag meevoeren ( max 9 kg)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien is een tas aan het stuur dan een betere optie?

Antwoorden (1)

In de fietswinkel zijn fietstassen te koop waarbij een y vorm naar de as van het wiel loopt en zo de tas van het wiel afhoudt. Als je het zelf wil monteren is het even lastig maar te doen, ik heb het zelf gedaan en niet technisch aangelegd.

Aanvulling ik was er niet tevreden over omdat de tassen toch uit staan en tussen auto's doorrijdend heb ik een kras op een deur gemaakt omdat ik minder rekening gehouden heb met de tas. Ik gebruik nu voor de tas enz twee spinnen die strak er om heen zitten en er af glijden niet mogelijk is.

Wijsheid gewenst