Welk framemaat van fietskader moet ik kopen voor een man die 1.85 groot is en 90 ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Fietsen

Antwoorden (2)

Dat is helaas niet genoeg informatie. Je moet weten wat voor soort fiets (mountainbike, racefiets, stadsfiets) en de binnenbeenlengte (dus vanaf de grond tot aan het kruis).

Zie http://www.fietsgigant.com/framehoogte.php dan kun je het zelf berekenen.

Over het algemeen zal een framemaat 60/61 voldoen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aanvulling op de vorige vraag.
Ik zou je adviseren naar een fietszaken te gaan die een pasfiets hebben.
Dan komen er veel meer gerichte maten per persoon uit.
Zelfs je arm lengte kan dan nog van invloed hebben.
Bij deze gegevens wordt dan een frame gezocht, meestal een merk en type fiets wat voor jou het prettigste is. Maar dat merk je ook al op de pasfiets.
Dus alleen framehoogte zegt niets. Lengte van stuurpen naar hartzadel kan al van invloed zijn. En waar ligt het zwaartepunt van een fiets. Hoe lager dit ligt hoe stabieler de fiets is.
Laat je adviseren bij een fietsenzaak, en maak van tevoren een afspraak.
Dan kan er alle aandacht aan je besteed worden.