Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je van een gewone fiets een loopfiets maken voor volwassenen?

Is het mogelijk om van een gewone fiets een loopfiets te maken? Zoals je die de laatste jaren voor kleine kinderen ziet... Hoef je dan alleen de trappers eraf te halen of ook de kettingkast etc?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Fietsen
5.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Toevallig heb ik dit enige tijd geleden laten doen. Niet bij een volwassen fiets maar bij een oude kinderfiets van ons. ( Een van mijn leerlingen heeft een motorische beperking en daardoor is naar gym lopen, gymmen en weer terug lopen te vermoeiend. Een loopfiets bracht uitkomst)
De trappers, en ook de trapas zijn eraf gehaald, en volgens mij de kettingkast ook. Ik kan het nu even niet bekijken, want de fiets staat op school, maar ik wil morgen wel even kijken wat er gedaan is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wij hebben het ook door de fietsenmagazijn laten doen, die vond het een sympathieke actie en deed het daarom voor bijna niets :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door de fietsenmaker dus. Fietsenmagazijn is een zelfstandige actie van mijn iPad...
Ha wat leuk, daar dacht ik ook al eens aan!

Persoonlijk zal ik alles behalve de wielen, remmen, stuur en zadel eraf halen.
Spatborden worden overbodig evenals de bagage drager (voor personen).
Verlichting hoeft je ook niet te voeren, dus dat kan er ook af.

De trappers draai je los (even een poelietrekker erbij, die heeft de fietsenmaker). De trapper as verwijderen met een hamer. Kettingkast eraf, achtertandwiel eraf, zadel verlagen (je zit lager op een loopfiets). Fietsbel eraf, het is geen fiets meer. Probeer de kabels tot het minimum te beperken.

Leuk project, mail me een foto als het klaar is!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding