Waarom kan ik niet meer op mijn hoogste versnelling vooraan?

als ik naar mijn grootste versnelling wel schakelen lijkt het of hij al op de grootste versnelling staat terwijl hij nog op de 2e staat

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Fietsen

Antwoorden (2)

Dan moet je naar een fietsenmaker gaan en de boel laten afstellen, is eigenlijk eenvoudig.
Zelf kun jij dat niet anders stel je deze vraag niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor de fietsenmaker is dit heel makkelijk.

Voor jou ook als je eenmaal weet hoe het moet.

Als je weet wat voor versnelling je hebt, kun je op de site van de fabrikant kijken hoe dit precies moet.

Je kunt ook zelf aan je stuur de instelling wat vaster of losser draaien.

Bij een versnellingsnaaf is dit vaak voldoende.

Bij een derailleur is het beter bij het achterwiel met twee schroefjes de afstelling goed in te stellen. Dat komt echter wel precies.