Mijn binnenband van mijn fiets loopt heel langzaam leeg. Hoe kan ik het gaatje opsporen?

De truc met de emmer water heb ik al geprobeerd, zonder succes.

Alvast bedankt voor de reacties :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Fietsen
2.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist! Als het zo'n ventiel is met een rubber slangetje, kan dat vergaan zijn, en dan loopt je band ook langzaam leeg.

Het beste antwoord

Gebruik hiervoor de zogenaamde lekzoeker - te koop bij elke fietswinkel. Dit is een doosje met piepschuim balletjes. Zodra de lekzoeker boven het gaatje is gaan de balletjes bewegen en is de locatie van het lek gevonden.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.nederlandfietsland.nl/meer-over/fietspech
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier had ik nog nooit van gehoord, bedankt voor de tip! Helaas is een nieuw binnenbandje al budgetoverschrijdend op dit moment :s
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo duur is een lekzoeker niet, je koopt deze al voor 2,99 euro.
http://www.bikewebshop.nl/simson-lekzoeker-p-28839.html

Andere antwoorden (1)

Als je met een emmer water geen gaatje vindt, dan blijft er weinig over. Misschien is je binnenband gewoon poreus door ouderdom. Je kunt hem dan het beste gewoon vervangen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas zit ik erg krap bij kas en kan ik dat tot mijn loon binnenkomt niet betalen :s