Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan het probleem zijn mijn ketting of tandwiel ?

Als ik nu met mijn fiets op versnelling ( naaf versnelling ) op 3 of op 5 zet en ik wil trappen dan trapt het door ik bezeer me soms ook dan nog precies dat mijn kettingen geen grip hebben op de tandwiel maar wat is het probleem nu ?

Toegevoegd na 10 minuten:
Als het aan een kabeltje ligt dat je moet strakker draaien hoe doe je dat dan ??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Fietsen
724

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het kan ook aan je didieur liggen, maar je kan ook proberen je wiel naar achteren te verplaatsen. Waardoor de ketting strakker licht
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je moet het kabeltje wat losser of strakker draaien. Dan is het probleem waarschijnlijk over.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jc54
11 jaar geleden
Bij de achternaaf gaat een kettinkje de naaf in. Dat kettinkje zit met een schroefdraadeind aan de kabel bevestigd. Hier kan je hem strakker en/of losser stellen.
Ik heb hetzelfde gehad bij mijn oude fiets. Bij mij waren mijn tandwielen het probleem. Omdat die door het gebruik afgesleten waren (de puntjes) had de ketting geen grip meer en trapte hij door zodra je wat meer kracht zette. In mijn geval moesten bijna alle tandwielen vervangen worden. Omdat mijn fiets al behoorlijk oud was en de reparatie erg duur heb ik toen maar gewoon een nieuwe gekocht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeer waarschijnlijk een Sturmy Archer naaf met links en rechts een kettinkje.het streepje op asje wat aan het kettinkje zit moet gelijk staan met de achteras als je door het gat in de wielmoer kijkt. Suc6 (er zitten wel verschillende lengtes kettinkjes in dus links niet verwissellen ,met de kortere rechtse)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding