Hoeveel fietsen zijn er ongeveer in New York?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Fietsen
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
20.000 fietsers in 2005 dus in ieder geval. Maar dat was wel een enorme stijging vergeleken bij de vorige meting. Intussen zullen het er dus nog wel meer zijn.
Ze maken daar ook steeds meer fietsrijbanen op de weg enzo. Aangezien sommige fietsers niet op hun eigen fiets rijden, en andere fietsers meerdere fietsen bezitten, zal het aantal fietsen overigens wel ongeveer overeen komen met het aantal fietsers.

Het beste antwoord

Het aantal fietsen heb ik niet kunnen vinden. Dit is ook heel erg moeilijk om na te gaan. Van de mensen die in de stad werken gebruikt 32% de metro, 25% rijdt per auto, 14% neemt de bus, 8% reist met de trein, 8% loopt naar het werk, 6% carpoolt, 1% maakt gebruik van een taxi, 0,4% gaat met de fiets en 0,4% neemt de veerpont.

Volgens het organiserende bikemonthnyc.org springen dagelijks slechts 112.000 mensen op de fiets. Da’s dus niet veel als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Nederlandse steden. Maar het aantal fietsers in New York stijgt in elk geval wel.

De 112.000 fietsers zijn een stijging van tien procent ten opzichte van de afgelopen tien jaar en van vijftig procent ten opzichte van twintig jaar geleden. Dat klinkt indrukwekkend, maar het betekent dus dat het fietsgebruik in New York de afgelopen tien jaar minder hard is gestegen dan de periode daarvoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een half miljoen fietsen conform de onderstaande New Yorkse website.

Bike Smart
Cycling is booming in New York. Commuter cycling has increased by 26% between 2008-2009 and more than doubled since 2005. The New York City Department of Health estimates that over a half million New Yorkers ride bikes. So what are you waiting for?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoeveel mensen er een fiets hebben maar 'm niet gebruiken is niet te achterhalen. Maar in elk geval zijn er meer dan 500.000 volwassen New Yorkers die tenminste één keer in de maand fietsen. En dan zullen er daarnaast nog vele kinderfietsjes in gebruik zijn.
Van de beroepsbevolking gaat slechts 0,6% oftewel 22.686 New Yorkers elke dag op de fiets naar het werk.
Amadea