Hoeveel kilometer gaat een achtertandwielen set van een fiets mee van een koga miyata, de beurt heb ik pas uitlaten voeren op 4500 kilometer?

De kettig is een beetje roestachtig dus een beetje achterstallig onderhoudt maar de tandwielen zijn slecht vertelde de fiets maken me en waardoor het dan ook niet lang duurt dat ook het voor blad slecht wordt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Fietsen
1.2K

Het beste antwoord

na verloop van kilometers is de ketting versleten. ketting en tandwielen moeten op elkaar passen. als de ketting slijt, slijten de tandwielen ook en past een nieuwe (of andere ketting) er niet goed meer op. ketting en tandwielen (dus ook de voorbladen) altijd als set wisselen. vaak worden bij hobbyfietsen de voorbladen niet elke keer verwisseld, gewoon omdat dat te duur is.

als je dus wel je ketting vernieuwd en niet je tandwielen, slijt je ketting veel harder. hoe lang een ketting mee gaat hangt af van vuil op de weg en onderhoud.

tip: eens per duizend km je ketting schoonmaken en in de olie uitkoken.

als je achtertandwielen met een cassettesysteem werkt (mijn Koga van 32 jaar oud werkt met losse achtertandwielen) hoef je dus niet alles te vernieuwen. bovendien kun je dus een ander verzet samenstellen.

staat in de handleiding van m'n Koga
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hoe lang een dergelijke ketting meegaat is natuurlijk heel erg afhankelijk van gebruik EN onderhoud. Het is dus moeilijk te beantwoorden zo