mijn fiets trapt erg zwaar. is er een manier om dit probleem doen op te lossen zonder een fietsenmaker om hulp te hoeven vragen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Fietsen
6.6K

Het beste antwoord

Eerst voor de hand liggend is een vastgeroest of defect lager, of een verroeste ketting. Daarna komt een aanlopende rem als verdachte aan de beurt.
Als het wiel soepel draait zijn de lagers en remmen in orde en moet je eens naar de ketting kijken.
Vaak helpt een beetje olie/wd40, maar pas op in de buurt van de remmen... remmen en olie gaan niet goed samen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

kijk dat de banden echt hard staan .Je mag ze bijna niet kunnen indrukken.
Het verschil voel je zeer sterk.
Alles goed smeren met goede olie.
Als laatste een kleiner tandwiel vooraan doet ook veel.