mag ik nieuwe elektro fiets die constant stuk gaat, binnen 1 week terugbrengen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Jij hebt recht op de levering van een deugdelijk produkt. Als er iets kapot gaat, dan ga je terug naar de leverancier en die moet dat kosteloos repareren. Gebeurt dat meer dan eens in een week tijd dan moet de verkoper het produkt vervangen. Als de verkoper het produkt door de fabrikant wil laten repareren, dan moet jij daar als consument geen last van hebben. M.a.w. Hij zou jou een leenfiets tijdelijk kunnen aanbieden. Er is sprake van een ondeugdelijk product als het: niet (goed) werkt niet compleet is beschadigd is niet werkt zoals door u of door de fabrikant in bijvoorbeeld reclame is toegezegd of niet voldoet aan de opgegeven specificaties. http://www.consumentenautoriteit.nl/ondernemers/regels-speciaal-voor/consumentenkoop/misverstanden-over-garantie

Omdat ik zelf bijzonder veel fiets heb ik nogal eens materiaal nodig. Wanneer je met een fietsenmaker over electrische fietsen praat, krijg je reeds snel zijn ergernissen over deze fietsen te horen. Deze fietsen zijn in verhouding met goede gewone fietsen (zelf heb ik vorige week een Gazelle Fuente ad € 899 gekocht) ruim 2 tot 3 maal zo duur in aanschaf. Daarvoor mag je dus best veel verwachten. Echter de electrische onderdelen gaan permanent kapot. Dit wordt veroorzaakt door o.a. te fanatiek starten en door snelle slijtage. Bovendien dient u veelvuldig de accu op te laden. De fietsenmaker had u over deze feiten voor de verkoop uitvoerig moeten informeren. Als ANTWOORD op uw vraag moet ik u mededelen, dat volgens onze Nederlandse recht de fietsenmaker de mogelijkheid moet hebben om uw fiets te kunnen herstellen. In deze is de toestand van de fiets wel bijzonder zorgelijk. En het is gebruikelijk dat deze fiets terug naar de fabriek gaat voor inspectie en dat u ondertussen een electrische (leen)fiets krijgt. En de fietsfabrikant dient coulant te zijn : voor u een nieuwe electrische fiets zodat u weer plezier aan het fietsen beleeft. Hiervoor betaalde u immers een flink aankoopbedrag !

Dit kan een fabricagefout zijn, die niets door de verkoper gemakkelijkhersteld kan worden. De fiets dient in zijn geheel retour fabrikant te gaan, om daar hersteld te worden. Je mag hem idd terugbrengen, anders blijft het aanmodderen en beleef je er geen plezier aan!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100