Waar kan ik een dynamo kopen met magneten aan je spaken?

Ik had ooit ergens gezien dat er een systeem bestaat dat je magneten aan je spaken maakt, en een ander ding aan je voorvork.
Die magneten komen daar langs, en dan krijg je stroom waardoor je licht gaat branden.

Ik zoek eigenlijk ook iets wat alleen als dynamo functioneert, en niet een setje fietslampjes met van die magneten erbij.
Dus zodat je je eigen fietslicht erop kan aansluiten.

Ik ben het zo beu om telkens die zware dynamo aan te trappen.
En nu al helemaal in de mist...ik moest vandaag 40km door de mist over landweggetjes waar je niks ziet, en dan de hele tijd dat zware ding aantrappen...

Toegevoegd na 18 minuten:
Geen batterijen. Die lampjes worden gestolen en als je ze in je tas doet, doe je een uur later je tas open en zijn de aan het knipperen.
Dat zijn de batterijen telkens leeg.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Fietsen
3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koop een lamp op batterijen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie mijn antwoord ;)

Het beste antwoord

Dit zijn de lampjes die je bedoelt, de Reelight's.

Toegevoegd na 2 minuten:
Via deze site kun je ze in Nederland kopen: http://www.reelights.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het schijnen wel slechte lampjes te zijn lees ik op internet.
Toch bedankt voor je antwoord.

Andere antwoorden (3)

Wat jij aangeeft werkt wel bij een snelheidsmeter, maar ik ben bang dat zo'n systeem niet voldoende stroom genereert om er één of meerder lampjes op te laten branden.
Als het bestaat, zul je het bij een rijwielhandel kunnen kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een spaakdynamo zal je bedoelen. Deze is door iedere rijwielhandelaar te leveren. Misschien dat het monteren nog enige problemen kan geven. Succes

Toegevoegd na 5 minuten:
Volgens toegevoegde link is hij niet erg populair. Alternatieven worden ook genoemd. Met vriendelijke groet TX.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee dit is een heel ander soort dynamo
Dynamo's die nu erg populair zijn: naafdynamo. Geen weerstand, nadeel: je hele fietswiel opnieuw spaken. Of een geheel nieuwe/2e hands voorwiel kopen.

Ook als je met de fiets wandelt, geeft het licht:

http://www.rose.nl/artikel/shimano-naafdynamo-dh-3n20/aid:355676