wat is een goede mountainbike voor zowel op de weg als in het bos?

Toegevoegd na 22 minuten:
Omdat er type mountainbikes zijn die aardig prijzig zijn en dan wordt er verteld dat je die niet hoeft te kopen tenzij je dagelijks aan het crossen bent. En goedkopere mountainbikes worden weer afgeraden door de kwaliteit. En ik ben meer op zoek naar een mountainbike waarmee ik ook lange afstanden kan fietsen op de weg en af en toe kan crossen in het bos.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Fietsen
9.5K

Antwoorden (4)

Daarvoor heb je de hybride mountainbike.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ligt vooral aan de banden, als je gladdere banden hebt is het fijner om op de weg te fietsen, als je banden hebt met veel profiel is dat vooral om grip te houden in het bos. Als je dan een tussenweg zoekt kun je hem voor beide doeleinden gebruiken. Daarnaast moet je ook zorgen dat je comfortabel zit voor lange afstanden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe ligt dit vooral aan de banden (zoals de vorige beantwoorder al aangeeft)
Ik zou mogelijk gaan voor een mountainbike met schijfremmen omdat je in dergelijke fiets ook grote (race)wielen kunt steken met racebanden, al of niet wat breder dan voor echte racers. Ga je crossen, dan kun je er de 26" wielen inzetten die voorzien zijn van (niet te grove) ATB-banden.
Je kunt ook nog een 29" mountainbike overwegen; deze zijn momenteel helemaal hot en informeer bij de dealer maar eens naar de mogelijkheid om "gladde" banden te monteren op dergelijke fiets.

Good luck!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je goede mountainbike wil moet je een Focus kopen. Dit is merk als Cube waarmee sommige rijders al in de tour mee rijden maar dat komende jaren hard in prijs zal stijgen. Een goedkopere fiets met goede opties (maar geen echt merk) zij xtrail-fietsen. Deze zijn te koop op fietssportief.nl en zijn goedkoop! Eventueel zou ik cross-country overwegen of mtb met niet te veel noppen op banden als je ook de weg op gaat. Ik hoop dat deze info het wat duidelijker maakt. Succes!