kan je nog goed sturen met een rek voorop je fiets?

ik wil graag een omafiets met een rek voorop maar kan je dan nog wel goed sturen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Fietsen

Het beste antwoord

Ik heb een omafiets met een rekje. Elke dag als ik naar school moet fiets ik met een tas van ruim 7 kg op dat rekje een half uur de berg op! Ik hou dat prima vol, maar ik ben niet echt de meest fanatieke fietser van Nederland! Omdat ik dan gewend ben om met die 7 kg te fietsen vind ik het fietsen zonder tas juist moeilijker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja dan kan je nog uitstekend sturen, alleen loshandjes wordt moeilijker omdat het gewicht van de voorvork toeneemt.
Transportfietsen hebben ook vaak een rek voorop en zolang je er geen al te zware dingen op legt blijft het prima sturen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt prima sturen met een rekje voorop.
Het wordt lastiger als de lading erop te zwaar wordt.
Zolang je minder dan 5 tot 10 kilo (afhankelijk van je kracht en ervaring) voorop hebt merk je het nauwelijks.
Twee kratten bier lukt alleen stevig gebouwde studenten :)