Mag je met een quad als 14 jarige binnen de bebouwdekom overal rijden? zo niet waar wel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Fietsen
2.8K

Antwoorden (5)

Nee, op een quad mag je nergens rijden als je 14 bent, enkel op eigen terrein.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, afhankelijk van de quad mag je er of niet mee op de openbare weg, of pas vanaf je 16e met rijbewijs, of pas vanaf je 18e met rijbewijs.
Dat wordt een rondje in de achtertuin dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als 14 jarige mag je helemaal niet op de openbare weg komen met een quad. Je mag alleen op privé terrein rijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat mag niet ligt eraan hoeveel cc het is of je een brommer of een motor rijbewijs voor nodig hebt. Brommer certificaat kun je halen vanaf 16, motorrijbewijs vanaf 18. Daarnaast moet je je quat ook verzekeren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een quad kan onder verschillende categorieën vallen: een vierwielige bromfiets, een driewielig motorrijtuig of een auto. Dat is afhankelijk van de door de constructie bepaalde maximumsnelheid, de massa en het netto maximumvermogen.
Er zijn vijf soorten quads:
- Voertuigen die niet zijn toegelaten tot de openbare weg.
-De quad die een typekeuring heeft als bromfiets.
-De quad die een typekeuring heeft als een driewielig motorrijtuig.
-De (zware) quad met een typekeuring als personenauto.
-De (zware) quad met een typekeuring als bedrijfsauto.

Voor de quads die aangemerkt worden als bromfiets gelden dezelfde regels als voor ‘normale’ bromfietsen. Zo moet u een bromfietscertificaat of rijbewijs hebben en geldt de helmdraagplicht als er geen goedgekeurde gordels aanwezig zijn.
Voor de quads die aangemerkt zijn als een drie-wielig voertuig, personenauto of bedrijfsauto geldt dat de minimum leeftijd van de bestuurder achttien jaar is en hij of zij moet in het bezit zijn van rijbewijs B of C.

De quads die niet zijn toegelaten op de openbare weg mogen op privé-terreinen rijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ook niet ;)