Wie moet er betalen als ik per ongeluk tegen een auto aan fiets?

Indien je deelneemt aan het verkeer en je tegen (eigen schuld) een andere fiets of auto aan fietst? wat voor verzekering heb je dan nodig?

Weet jij het antwoord?

/2500

Jouw WA verzekering moet dat betalen! Meestal sta je tot je 18 e bij je ouders in de verzekering. Die kunnen daar dan aanspraak op maken. Anders ben je wettelijk verplicht een eigen WA verzekering te hebben, waar je dan aansprak op kunt maken. Bij opzet zul je zelf moeten betalen. Per ongeluk door eigen schuld betaald dus de verzekering.

Jij of jouw verzekering, dat is een AVP = aansprakelijkheidsverzekering particulieren, voor een paar euro per maand af te sluiten. Deze treedt ook in werking als jij de Mingh-vaas van je tante of de bril van je buurman per ongeluk kapot maakt. Toegevoegd na 26 minuten: Het is overigens een vrijwillige verzekering, maar absoluut aan te raden, zeker als je kinderen hebt! Even mijn polis nagekeken: voor € 2,37/mnd ben ik verzekerd voor maximaal € 500.000,-- per gebeurtenis.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100