Wat zijn echt stevige fietsen?

Ik wil mijn fiets echt zwaar belasten, welk merk en modellen zijn aanraders?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Fietsen
9.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar heb je toch al veel antwoorden op gehad? http://www.goeievraag.nl/vraag/omafiets-stevig.145418
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Hippo: Dat lijkt me een heel andere vraag? Die vraag ging specifiek om een bepaald type. @Maarten:
Zware belasting. Met post bezorgen. Met mij erbij zeker 180 a 190 kilo.

Het beste antwoord

Echte aanraders zijn de fietsen van Union ze zijn erg stevig (bijvoorbeeld de postcodeloterij fietsen), je kunt ze verdienen, maar ook op Martkplaats zijn ze te verkrijgen!
Ik heb er zelf een hele goede ervaring mee!!

Toegevoegd na 5 minuten:
http://buurtlink.nl/2983TP/ridderkerk/Prinses+Beatrixstraat/1791093/Postcodeloterij+fiets
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben nu in onderhandeling over een postcodefiets. Denk dat dit hem gaat worden ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en ik ben geslaagd! Dus ik geef jou die 10 punten.. ;-)
Goede tip dus! En erg betaalbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
deze heb ik gekocht!

Andere antwoorden (12)

Die van de wibra
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een echte ouderwetse bakkersfiets.

Ze worden tegenwoordig ook weer gemaakt. Deze fietsen zijn speciaal gemaakt om zwaar te belasten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zelf heb ik altijd op een Batavus gereden
een goede zit, sterk, stevig en betaalbaar.
je kunt je op de batavus-site oriënteren
er is ook een fietsvergelijker in opgenomen.
succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Batavus is heel goed inderdaad. Plusje.
Gazelle
Koga
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Puch heeft zeer sterke frames.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fietsen van de fietsfabriek zijn erg degelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Gazelle NL serie heeft zeer stevige frames, en zijn eenvoudig uitgevoerd (naar wens met eventueel versnellingen)
Ik heb deze zelf nu een jaar en bevalt erg goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sparta pick-up, goed stevig en rijdt lekker. Wel jammer dat je er zelf een bagagedrager bij moet kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me een mooie. 800 euro, en 2 hands niet te vinden. Dus word hem waarschijnlijk niet ;-)
Azor heeft extra sterke uitvoeringen. Ik heb een heavy duty fiets van Azor en die is echt niet stuk te krijgen bij normaal gebruik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga misschien een partijtje Azor fabrieksfietsen kopen. Opknappen en weer doorverkopen!
Ik had vroeger een "locomotief"!
Die heb ik 3 jaar probleemloos gebruikt voor mijn krantenwijk!
Later heb ik hem nog gebruikt als kroegenfiets, maar door baldadigheid en slordigheid heeft toen zijn laatste uur geslagen!
Een echte originele opoe fiets is ook onverslijtbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
echte stevige fietsen, vinden hun stevigheid in het frame, en .....wielen.
Het frame moet doorlopen, dit wel zeggen dat de zitbuis doormoet lopen naar de achtervork. Het beste is dat de verbindingen gesoldeerd zijn en niet geschroefd. Alu, staal etc. bepaald niet de sterkte maar de wijze van solderen. De wielen hebben vaak achter meer spaken. standaard 36 maar ze kunnen bijv. over vier gespaakt worden. Dit wil zeggen dat er dan 4 x een spaak kruisen. Dit is het maximum. Over drie spaken kruisen is standaard.
Vaak kom je op de z.g. transportfiets.
ps herenmodel is vaak stabieler en steviger....
succes met dit stevige verhaal!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een fiets die 180/190 kilo kan hebben ?? Hoe ga je dat voor elkaar krijgen ? of : hoe zwaar ben je dan wel niet ?

Een volle krat post weegt hooguit 20 kilo, keer twee, en meer krijg je ECHT niet op je fiets. En dan moet je echt zwaar papier hebben, allemaal glossy's ofzo. Normale post blijf je daar nog redelijk onder. Da's 40 kilo post, misschien nog 5-10 kilo in je mandje (met meer kun je niet meer goed sturen / parkeren). Je zult wel moeten zorgen voor een goede dubbele standaard.
Batavus personal bike Delivery is een van de beste keuzes. Niet voor niets erg populair onder postbezorgers.

Tweedehands vindt je ze soms al voor rond de 250-300 euro ; veel ex-bezorgers doen hun fiets weer weg als ze niet meer bezorgen, omdat hij als gewone toer/recreatiefiets of op langere afstanden wel wat zwaar is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga je mij vertellen hoeveel kilo post ik kan meenemen? ;-)
1 krat aan beide kanten in de fietstas is voor mij veel te weinig. Maar daarboven kan ook nog heel wat.. en aan de zijkanten... eigenlijk, als ik echt heel veel he, gebruik ik geen kratten, want zonder kratten past er namelijk veel meer in. En ik laad zelfs meer in dan wat er in de tassen past, door het goed vast te binden hoop ik dat ze er niet uitvallen... gaat gewoonlijk wel goed.
Een kratje post weegt gemiddeld 10 kilo, als hij niet stokvol zit. Dus ik neem gerust 3 kratjes per zijkant mee, en nog 1 op de voorrek.. totaal dus 70 kilo post. Ik zal eens googlen op die Batavus.
Op dit moment heb ik mijn oog laten vallen op een Union postcodeloterijfiets van 120 euro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik vraag me echt af hoe je er ZO veel op wilt krijgen ; ik heb namelijk heel wat post bezorgd zelf de afgelopen jaren, maar meer dan 60 kilo post heb ik er nooit op gekregen (met nog eens 60 in/op de trolly), maar dan fiets je niet meer echt lekker, hoor ! Vooral met van die glossy folders als een volle halve tas echt tegen de 30 kilo weegt...(met losse pakken post inderdaad). Ik heb uiteindelijk na een paar jaar moeten stoppen vanwege de overbelasting van mijn armen (!!) van het in balans houden van mijn fiets. Da's het nadeel van een postwijk waarvan het verste punt 10 kilometer verderop ligt....