Hoe hard mag je met je scooter maximaal binnen de bebouwde kom en erf?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Fietsen
4.4K

Antwoorden (4)

30, bij het erf max 15 dacht ik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Binnen de bebouwde kom 45
In woonwijk 30
Op woonerf stapvoets
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt niet helemaal wat je zegt. Woonwijk hebben geen aparte regels. Je hebt binnen bebouwde kom (wat min of meer een woonwijk is), en woonerven, waaronder de meeste straten vallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
was het maar waar dat de meeste straten met huizen ook woonerven waren. De meeste woonstraten hebben een 30km bord, maar zeker geen woonerf-bebording. Dus volgens mij klopt het antwoord van CBU wel degelijk.
Blauw kenteken = snorfiets (geen helm)

Altijd 25km/h tenzij lager aangegeven
Op erf stapvoets 15km/h

Geel kenteken = bromfiets (met helm)

Op bromfietspad binnen bebouwde kom 30km/h
Op bromfietspad buiten bebouwde kom 40km/h
Op de weg 45km/h (indien bromfietspad afwezig)
Op erf stapvoets 15km/h
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Artikel 20

Binnen de bebouwde kom gelden de volgende maximumsnelheden:

b. voor bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen, uitgerust met een motor:
1. op het fietspad of het fiets/bromfietspad 30 km per uur;
2. op de rijbaan 45 km per uur;

Maximum snelheid op een woonerf is voor alle motorrijtuigen gelijk: 15 km/h(stapvoets).