Waarom heet een snorfiets een snorfiets?

zou er ooit iemand zijn geweest die dacht ik plak een snor op een fiets en dan noem ik het een snor fiets, of hoe zit dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Fietsen
6.1K

Het beste antwoord

 snor·ren snorde, h gesnord een brommend geluid maken

Uit de Van Dale. De fiets maakt zo'n geluid, dus is het een snorfiets. Zo heet een bromfiets ook een bromfiets. Omdat hij bromt. De snorfiets snort dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat het van het geluid komt. Een snorfiets maakt een "snorrend" geluid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelezen op een ander forum. Het zou de verklaring kunnen zijn....

doordat het voortuig slechts 25 km/h mag kunnen halen is het aantal toeren zeer beperkt.omdat ook de cilinderinhoud klein is,en de uitlaat zeer strak dempt is het geluidje vaak te verglijken met iemand die snurkt.snurken is to snore (oid) in het engels.ik denk dat het daarvan is afgeleid

http://forum.scooterforum.net/forum/f33/waarom-heet-een-snorfiets-een-snorfiets-14900/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, de naam is bedacht door een kattenliefhebber omdat het geluid hem aan zijn kat deed denken.