Bestaan er mini-sneeuwschuivers die je voor aan je fiets kan vastmaken?

Als er een dikke laag sneeuw ligt, zou dat best handig zijn, want anders krijg je allemaal sneeuw tussen je banden.

Toegevoegd na 19 minuten:
Waar ik nu niet aan heb gedacht: waar blijft de sneeuw die je met de sneeuwschuiver hebt weggeschoven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Fietsen
1.1K
amigo
13 jaar geleden
Ik denk ook echt dat het niet kan maar ik vind het wel een goede vraag +

Het beste antwoord

zoals de anderen hier reageren lijkt me niet helemaal waar,
aangezien je ook kunt lopen met een sneeuwschuiver.
Als je hem een beetje schuin op je fiets monteert, blijft de sneeuw aan de zijkant. Let wel op dat wanneer je een verhoging op fietst dat je schuiver niet achter de stoeprand blijft haken, dus op tijd optrekken, of er nog een extra wiel aan monteren zodat de schuiver op tijd mee omhoog gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Nee die bestaan niet.

Je zou er ook geen meter mee vooruit komen. ;)
De tegendruk is te groot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee die zijn er niet, en handig is het ook niet, je zal zo op de grond liggen want je maakt geen vaart met de fiets...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee die bestaan niet.
Buiten het feit om dat je over de kop zou slaan heb je te weinig grip en ga je onherroepelijk onderuit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Formeel bestaan die niet.
Zoals anderen al schreven, je hebt nooit genoeg energie en kracht om de sneeuw weg te krijgen.

Wat wel bestaat is een soort van sneeuwslinger (ruimer) (husqvarna heeft ze in de catalogus.) die en ca 60 cm breed pad uitgraaft door een dikke (30-50 cm dik) sneeuwlaag.Dit is een ding om achteraan te lopen. Heeft wel een motor (zoals in maaimachientjes) om hem te laten werken.

Ik sluit niet uit dat een handige techneut dat ding gemonteerd krijgt voor een driewiel (bak) fiets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kom, kom, als ie niet bestaat, dan maak je hem toch gewoon? Met een PVC buis, een plankje en wat draadjes!
13 jaar geleden
Als je een beetje handig/creatief bent kan je best iets in die richting realiseren.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet je nog eens goed afvragen of je dat überhaupt wel wil, want als je ze goed wil laten werken moeten ze over de grond schrapen, en dan zou je ten eerste enorm afremmen en ten tweede vies hard op je smoel gaan met 1 oneffenheid.