Ik fiets altijd 45min naar mijn werk en 45 min terug. Vinden jullie dat raar en krijg ik hier wel km vergoeding voor van mijn baas, ik krijg nu niets.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Fietsen
1.2K

Het beste antwoord

Als een baas reiskosten vergoedt maakt het niet uit of je per auto, bus, brommer of fiets reist, de km-vergoeding blijft gelijk. Uit: www.customermedia.nl./-/de-regels-van-reiskostenvergoeding.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waar heb ik dat minnetje aan te danken? Verkeerde duimpje gedrukt zeker?
sterredag
13 jaar geleden
of mensen die je gewoon niet lief vinden. + ter compensatie, je hebt helemaal gelijk. Je hoeft vaak niet aan te tonen hoe je naar je werk gaat namelijk, reiskosten vergoeding is ook een vorm van reistijd vergoeding alleen met O.V. wil een werkgever nog wel precies de O.V. kosten vergoeden en dan wel een kopie van je abonnement ofzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
precies. Dank je wel!

Andere antwoorden (9)

Helemaal niet raar, erg sportief zelfs. En de 'kortste' weg lijkt mij eens aan je baas vragen of hier een financiele vergoeding tegenover kan staan ......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet raar. Bij sommige werknemers kun je alsnog een reisvergoeding krijgen ook al fiets je naar je werk.

Toegevoegd na 1 minuut:
*werknemers = werkgevers
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ voor de red red
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahah dank je. XD
ik ben trots op u dat u dit steeds weer met de fiets doet. Als vergoeding is hiervoor ooit het fietsplan uitgedacht. Ik weet echter niet of die fiscale regeling nog geldt. Voor uw baas kost het ook maar een fractie t.o.v. een km vergoeding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet raar, en ik lees net dat je wel gebruik kan maken van de fietsvergoeding. Het is misschien een idee omdat met je baas te overleggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens in de CAO, daar staan zulke regelingen bijgevoegd. Meestal wordt er tot 10 km geen enkele vergoeding gegeven.

Sommige werkgevers stellenhet op prijs als het personeel fietst en hebben daar positieve prikkels voor.

Het is goed hoor dat je het doet. Maar echt bijzonder nou ook weer niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neen ik vind dat zeker niet raar en heel sportief van je!
Betreft km vergoeding hier bij ons is dat nu verplicht om een fietsvergoeding te ontvangen van je baas.
Vraagt het eens aan de vakbond of in het personeelbureau van je werk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, dat is niet raar.

Wat betreft de kilometervergoeding: reiskostenvergoeding is sowieso geen recht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe je reist maakt voor de reiskostenvergoeding in de meeste CAO's en individuele arbeidsovereenkomsten niet uit maar wel de afstand. Vraag eens na wat daarover in jouw geval geregeld is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is zeker niet raar , zelfs gezond als je sport en werk kan combineren, ik zelf rij ook met fiets naar het werk 2x55 min = 52 km . hier in Belgie hebben wij wel recht op fiets vergoeding 0.15€ per km deze is voor de werkgever belasting vrij en voor de fietsers ook dat is leuk mee genomen niet .
Deze fietsvergoeding moet je wel zelf aanvragen aan de werkgever want die doet dat niet uit zen eigen , deze aanvraag kan je kiezen jaar of half jaarlijks zo doende je in de winter met je auto kan rijden .
Dus vragen maar wat je niet hebt kan je niet verliezen .
Hopelijk heb ik je kunnen helpen met je vraag ( veel geluk ) .