Heeft er iemand ervaring met een Johnny Loco fiets?

Is het een fijne fiets?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Fietsen
2.8K

Het beste antwoord

geweldige fietsen.

Maar wat voor fiets je ook koopt, maak er eerst een goede proefrit op. Dan pas merk je of je een fiets fijn vindt of niet. Dus niet even de straat in en uit, maar een flink stuk fietsen. Bij een goede fietsenzaak is dat geen probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het schijnt een goede stads en flaneerfiets te zijn. Op internet geven ze nu 200 euro korting bij inlevering van je oude fiets!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is een redelijke fiets,het is wel een b merk,maar alleen gezelle en sparta zijn beter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De loco's zijn echte cruisefietsen. Door het brede stuur is het heerlijk, om lekker op je gemak door de stad te fietsen. Voor langere afstanden mis je wel een sportieve zit. Juist door het brede stuur heb je een boel windvang. Je zit op de fiets bovendien nogal recht, wat de aerodynamica ook niet te goede komt. In de stad is dat dus geen probleem. Moet je elke dag lange afstanden door het veld, dan is het het overwegen waard, om een ander type fiets aan te schaffen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Ik heb pas een nieuwe fiets gekocht, en heb ook een Johnny Loco proefgereden, één van de transportermodellen.

Mijn indruk: degelijke fiets, trapt best aardig weg, het brede stuur moet je van houden. Het grootste issue voor mij was dat bij de damesmodellen de instap nét te hoog is om - juist in de stad belangrijk - heel soepel op en af te stappen. Voor heren die gewend zijn hun been over het zadel te zwaaien is dat natuurlijk geen issue.

Dat laatste was voor mij de doorslaggevende reden om voor de duurdere Gazelle te gaan. Voor mij (en dat is absoluut persoonlijk) was dat wel een fiets die ik als het ware aantrek en wegrij, in ieder geval na wat kleine aanpassingen door de fietsenhandelaar.

Maar de conclusie over Johnny Loco: ze lijken me technisch en qua stevigheid van de constructie prima in orde. Maar bij ieder merk zou ik aanraden om een proefritje te maken, met meerdere fietsen van verschillende merken.

Voor mijn vorige fiets had ik dat niet gedaan, en zat ik uiteindelijk met een goedkope fiets die ook technisch prima in orde was, maar niet geschikt voor mij (veel te grote framemaat). En dan is 190 euro voor een fiets die je nauwelijks en vooral met tegenzin gebruikt toch weggegooid geld.