Is dit de juiste olie voor mijn piaggio zip 2t?

Ik moet bij mijn Piaggio zip 2t, gasoline en oil toevoegen. Ik heb nu deze olie thuis staan maar is dit überhaupt de juiste olie voor mijn piaggio zip 2t? Nu heb ik de Castrol Power RS 2t olie. (Zie bijlage.)

Picture for question
12 maanden geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Voor een 2-takt scooter die (zoals ik uit je vraag kan opmaken) naast de benzinetank een aparte olietank heeft, en die de olie dus zelf aan de benzine toevoegt, is de getoonde olie prima geschikt.

De fabrikanten zetten vaak een aanbeveling voor een bepaald oliemerk in het instructieboekje, maar elke 2 takt olie van een goed merk (zoals die je toont) is geschikt.
Formeel gesproken moet de olie een synthetische olie zijn die voldoet aan de API TC ++ specificaties. Aldus het instructieboekje van het model Piaggio Zip 50 2T, op pagina 15, dat je online kunt vinden op
https://www.manualslib.com/manual/650569/Piaggio-Zip-50-2t.html?page=15#manual .
Je geeft geen details over bouwjaar, maar dat zal normaal gesproken weinig verschil maken. En olie van een goed merk zal echt wel aan deze specificatie voldoen; ik verwacht dat die specificatie bevestigd wordt in de kleine lettertjes ergens onderaan het etiket achterop de fles.

Tot slot een goede raad: zorg dat er altijd olie in het olietankje zit!
Als de benzinetank leeg raakt, stopt de motor en moet je lopen.
Zodra echter onderweg de olie op is (je hebt niet naar het kijkglaasje gekeken en/of niet op het lampje gelet (wat er bij jouw scooter maar van toepassing is), dan gaat de motor onmiddellijk kapot en gaat het geld kosten.
12 maanden geleden