mag ik met een scooter van 25km/u met belgische nrplaat in nederland?

mag ik met een scooter van 25km/u met belgische nrplaat in nederland rijden zonder rijbewijs ?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Ohw jee, zonder rijbewijs ZEKER NIET, dit zag ik over het hoofd
tinus1969
2 jaar geleden
Woon je in België en is de scooter ook daar verzekerd? Zonee, dan zou ik het zeker niet proberen.

Antwoorden (2)

Natuurlijk mag dat, je hebt een plaat dus ben je verzekerd mag ik aannemen.
Je zult je wel aan de Nederlandse (wet) regels moeten houden.
Rij je bijvoorbeeld in Utrecht in de binnenstad dan zul je op de openbare weg moeten rijden MET HELM.
In buitwijken hoeft dat weer niet met helm maar wel op de openbare weg en sommige fietspaden maar dat staat aangegeven.
Zo heeft vaak een grotere stad zijn eigen regels en is dit niet landelijk...
Edit, ik zag dit te laat maar zonder rijbewijs ZEKER NIET.
Toegevoegd op 21 november 2021 14:20: tekst
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Nee. Als jij als Nederlander in Nederland rijdt op een snorfiets moet je een rijbewijs Am hebben.
Computoon