Zou ik met een am rijbewijs op een 125cc motor mogen rijden zolang ik niet harder ga dan 45km/h?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K
TurfGraver
3 jaar geleden
Nee, dat mag niet.
Voorwaarden zijn cilinder inhoud en vermogen, niet snelheid.

Antwoorden (1)

Nee. Het benodigde rijbewijs hangt af van het type voertuig, niet van de snelheid die je ermee rijdt. Je hebt rijbewijs A1 nodig.
.
A1 is voor een 125 cc motor met een maximaal vermogen van 11 kilowatt (kW)
.
Soort voertuig Vermogen motor Rijbewijs
Lichte motor 125 cc en maximaal vermogen van 11 kilowatt (kW) Rijbewijs A1

Middelzware motor Maximaal vermogen van 35 kW Rijbewijs A2

Zware motor Onbeperkt vermogen Rijbewijs A
Toegevoegd op 16 maart 2021 05:49: tekst
Computoon
3 jaar geleden
tinus1969
3 jaar geleden
En als aanvulling: je bent dan ook niet verzekerd. Dat kan enorm vervelende gevolgen hebben als je betrokken raakt bij een ongeluk (ook als je het niet zelf veroorzaakt).