Mijn scooter trekt traag op, rijdt 5 km trager dan normaal, valt uit bij stoplichten. Wat is er aan de hand en wat moet ik doen?

Ik heb de scooter in oktober tweedehands gekocht, begon na een maand met het uitvallen bij stoplichten! Nu gaat het trager dan normaal en viel mij ook op dat het traag optrekt.

Olie heb ik een maandje terug ververst, dus vermoedelijk zal het daar niet aan liggen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Klinkt als een brandstof-toevoer probleem. Misschien de (stationair)sproeier verstopt? Vuil in de carburateur? 1 van die 2 lijkt me een erg waarschijnlijke oorzaak. als je stil staat en je laat je gas opeens los dan slaat hij ook uit?

Uit mijn eigen brommer tijdperk, lang geleden herinner ik me de volgende oorzaken. Allen hebben betrekking op vervuiling. - bougie losmaken en reinigen en zonodig vernieuwen. - carburateur reinigen en sproeier schoonmaken. - brandstofzeefje schoonmaken. - uitlaatbocht en demper schoonmaken. Vooral tweetakt motoren zijn vooral bij korte ritten gevoelig voor koolaanslag, door onvolledige verbranding.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100