moet een snorfiets met aanhangertje een kenteken hebben achter op het wagentje?

snorfiets met blauwe plaat moet dan aanhangertje ook een blauwe plaat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee.
"Een kenteken is vereist voor aanhangwagens boven 750 kg en voor motorvoertuigen, met uitzondering van een invalidenvoertuig, landbouwtractor, stoomwals, bulldozer en vorkheftruck."

"Alle aanhangers boven de 750 kilo (ledig gewicht plus laadvermogen) hebben een eigen kenteken. Het kentekenbewijs ziet er hetzelfde uit als dat van auto's en ook de kentekenplaat is hetzelfde uitgevoerd. De eerste lettergroep van alle aanhangwagens begint met de letter W, die van opleggers met de letter O."

Toegevoegd na 1 minuut:
Het lijkt me sterk dat een snorfiets een aanhanger boven de 750 kg zou kunnen trekken, daarom is mijn antwoord nee :-)
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar een aanhanger van onder de 750kg krijgt in het geval van een auto, ook een kentekenplaat maar dan is dit dezelfde plaat als op het trekkende voertuig zit (zij het dat het kenteken op de aanhanger dan een witte is in plaats van een gele). Boven de 750kg krijgt de aanhanger een eigen kenteken met gele plaat, een ander kenteken dan op het trekkend voertuig zit. Zo zou het dus kunnen zijn dat bij brom/snorfietsen hetzelfde moet worden gedaan, omdat anders het kenteken niet leesbaar is. Maar of dat zo is zou ik niet weten.