Mijn brommer ( booster mbk ) staat al een jaar of 2 stil maar blijft niet draaien?

Dus ik heb mijn brommer 1-2 jaar laten stilstaan, er zat geen carburateur op en en geen luchtfilter dus ik heb een nieuwe carburateur en nieuwe luchtfikter en een nieuw sproeistuk gekocht. Nu ik heb hem aan de praat gekregen en de brommer draait en rijd zelf maar als ik blijf staan en ik laat de gas los valt de brommer uit en als ik ermee rijd heeft hij weinig kracht. Nu is mijn vraag wat kan ik hier tegen doen, ligt dit aan de afstelling van de carburateur ?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

Als je tank nog gevuld was met benzine,is dit te oud geworden en moet je dit vervangen. Meestal kan je het al ruiken aan de uitlaatlucht,daar zit dan een vreemd luchtje aan. Heb je wel nieuwe benzine, en de tank en leiding gereinigd, voordat je de carburateur verving is het de vraag of de brommer voordat deze kwam stil te staan wel goed liep. Zo niet kan het verschillende oorzaken hebben. Ervan uit gaande dat je de juiste carburateur gemonteerd hebt is het afhankelijk van het type carburateur of je hier uberhaubt wat aan af kán stellen. Meestal alleen de naald van de gasschuif. (afhankelijk van type carburateur) Je gasmengsel kan te rijk of te arm zijn.Naald dan hoger of lager instellen (uitproberen) Een verkeerd afgestelde ontsteking en/ of bougie kunnen ook deze verschijnselen geven.Ook een dicht gekoolde uitlaat geeft dit soort problemen.Teveel tweetakt olie bijgemengd bij de benzine is ook een mogelijkheid.
R.R