Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekent 10 afleverkosten?

Hallo allemaal,
Ik heb een tweedehands scooter gevonden op een website voor €495 in 1x betalen of de optie in termijnen betalen.
Maar er staat ook bijkomende kosten 10 afleverkosten, wat houdt/ betekent dit?
Ik heb het opgezocht maar mijn vraag is nog steeds niet beantwoord kunnen jullie mij meer uitleg hierover geven? Dat zou ik heel erg waarderen.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.4K
Amadea
3 jaar geleden
Bij een nieuwe scooter gaat het dan om het rijklaar maken. Maar dat zal bij een tweedehands exemplaar niet nodig zijn, lijkt mij...
SentWierda
3 jaar geleden
Het woord afleveren heeft drie betekenissen.
Bedoelt de verkoper 'afleveren' misschien in de betekenis van: bezorgkosten. Brengt hij de scooter bij je thuis? In dat geval biedt hij een extra service voor niet veel geld. Dat is toegestaan.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Afleveringskosten zijn de kosten voor een controlebeurt, zodat de scooter volledig rijklaar is.
Op zich mag zo niet geadverteerd worden: alle verplichte kosten moeten in de advertentieprijs zitten
(Lees meer...)
3 jaar geleden
SentWierda
3 jaar geleden
Prima antwoord. De verkoper bedoelt met 'afleverkosten' vermoedelijk iets anders dan de koper verwacht. Niet verwonderlijk want 'afleverkosten' kan verschillene betekenissen hebben.
Wijs de verkoper op de beide door Simon V genoemde websites en het misverstand is snel opgelost.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@SimonV
Plus
Afleveringskosten moeten ook duidelijk omschreven zijn, zodat je kan controleren of de extra werkzaamheden inderdaad uitgevoerd zijn (onderhoud, brandstof, banden controle e.d.).

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding