Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn Tomos pruttelt als hij op volle snelheid rijdt, hoe kan dit?

Zoals de titel al aangeeft, hij pruttelt. Maar tijdens het pruttelen houdt hij ook een beetje in en als het pruttelen enige tijd ophoudt, dan gaat hij weer naar zijn max. (Het pruttelen blijft wel altijd aanwezig, maar soms doet hij dit niet.)

Waar kan dit aan liggen. Vind het namelijk wel een vervelend geluid.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je sproeier is een maat te groot, daarom stottert hij op zijn top. Check je bougie, deze moet goudbruin zijn. Is deze zwart -> maat kleiner. Grijs -> maat groter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat is de standaard sproeiermaat voor een Tomos A35 standard. Het is een snorfiets. Als deze niet overeen komt met de daadwerkelijk grootte, dan kan ik een kleinere sproeier overwegen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verschilt per bouwjaar, maar dit zal 49 of 51 zijn. Kleiner dan de originele maat zou ik niet gaan i.v.m. kans op een warm-/vastloper. Een motor die stottert op zijn top is een teken van teveel benzine in de benzine/lucht verhouding. Je zou daarom ook je luchtfilter eens schoon kunnen maken (onder het rechterkapje, bij het stepje).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In ieder geval bedankt voor de suggesties. ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het antwoord wat ik zocht.

Andere antwoorden (1)

Sproeier misschien beetje vies ?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding