Geschorste scooter kopen, hoe zit het nu met de schorsing?

Hallo ik kan van een vriend een scooter kopen die hij heeft geschorst.

Wat gebeurd er als ik deze overneem ? Moet ik dan de scooter VERPLICHT laten keuren? Of vervalt de schorsing na het overzetten van naam?

Het gAat om een 45km scooter

Gr.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
15.6K

Antwoorden (2)

Als het voertuig wordt verkocht vervalt de schorsing automatisch. Je 'krijgt' papieren op jouw naam en wordt zelf belasting- en verzekeringsplichtig.
Computoon
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
'automatisch', dat wil zeggen bij het overschrijven (dat lijkt mij logisch, maar misschien niet voor iedereen ;-) )
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
zodra je de scooter op jou naam zet vervalt de schorsing en ben je ook meteen verplicht om hem te verzekeren.
Even gecheckt bij RDW voor je, sprak ze vandaag en als geschorst voertuig koopt dan wordt schorsing meteen opgeheven !

Dus als jij zelf ook wil schorsen om je dat opnieuw doen, anders moet je hem meteen verzekeren !