Ik heb een scooter die 50 55 gaat hoelang rij ik dan over 21km?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
6.4K
TurfGraver
4 jaar geleden
Rond een half uur.
Ritsuka
4 jaar geleden
Houd er rekening mee dat je niet altijd topsnelheid kan.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
snelheid is 50 tot 55 km daar maken we 52,5 km per uur van
afstand is 21 km.
Nu maken we overal gelijke waarden om te kunnen rekenen want de formule is :
tijd = afstand / snelheid
snelheid is 52,5 km per uur is 52500m/u is = 52500/60 =875 m/minuut = 14,583 meter per seconde de afstand die je wilt afleggen is 21000 meter
over deze afstand doe je dus:
21000/ 14,583 = 1440 seconden
en 1440 seconden = 24 minuten.
echter om er in 24 minuten te komen moet je dus continue 52,5 km per uur rijden, en niet remmen en optrekken, tel er dus maar een paar minuten bij afhankelijk van de route en verkeerslichten en je komt op ongeveer een half uur uit.

Antwoorden (2)

snelheid is 50 tot 55 km daar maken we 52,5 km per uur van
afstand is 21 km.
Nu maken we overal gelijke waarden om te kunnen rekenen want de formule is :
tijd = afstand / snelheid
snelheid is 52,5 km per uur is 52500m/u is = 52500/60 =875 m/minuut = 14,583 meter per seconde

de afstand die je wilt afleggen is 21000 meter
over deze afstand doe je dus:
21000/ 14,583 = 1440 seconden
en 1440 seconden = 24 minuten.
echter om er in 24 minuten te komen moet je dus continue 52,5 km per uur rijden, en niet remmen en optrekken, tel er dus maar een paar minuten bij afhankelijk van de route en verkeerslichten en je komt op ongeveer een half uur uit.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
KeesWim
4 jaar geleden
21km ÷ 52,5km/u = 0,4 uur 0,4 x 60 minuten = 24 minuten.
Je mag nergens met je scooter 50 km/uur rijden.
De maximumsnelheid van de brommer hangt af van de weg. Op de rijbaan is de maximumsnelheid 45 kilometer per uur. Op het fiets/bromfietspad buiten de bebouwde kom is de maximumsnelheid 40 kilometer per uur. Op het fiets/bromfietspad binnen de bebouwde kom is de maximumsnelheid 30 kilometer per uur.

Dus over je 21 km zul je ongeveer iets meer dan een half uur rijden , afhankelijk van welke snelheidsrestricties er zijn.
4 jaar geleden
Antoni
4 jaar geleden
Je startsnelheid is 0 km per uur en je eindsnelheid ook (anders sta je niet stil op de plaats van je bestemming). Ook zal er niet de hele tijd op topsnelheid kunnen worden gereden vanwege de verkeerssituatie: verkeerslichten en andere weggebruikers zullen je ophouden. Je zal dus niet de hele tijd 30, 40 of 45 km/uur kunnen rijden. Is de maximumsnelheid op het hele traject 30 km/uur, dan wordt de hele reistijd een stuk langer dan een half uur.