ik heb de papieren maar de brommer niet meer , kan ik dan nog naar de postkantoor gaan en de brommer van mijn naam en verzekering stoppen?

ik had een citta gekocht maar had de papieren nog niet van mijn schoonstiefvader gekregen , na weken zelfs maanden gevraagt voor de papieren maar heellaas nog na n half jaar niks gekregen .onder tussen heefd mijn moeder die weg gedaan omdat we geen geld hadden voor temaken en ze had tegen haar vriendin gezegt als je de papieren wilt moet je daar zijn ,adres gegeven ( maar ik zelf wist dat niet dat de citta weg is).paar weken later hadden ze het niet komen vragen bij mijn schoonouders . toen vroegen mijn schoonouders of ik de papieren wou want hij had ze gevonden of dat hij het moet aflossen`ik zeg doe maar aflossen als het toch ligt terotten in de achtertuin, dus dacht ik dat er niks aan de hand meer was .na n half jaar komt schoonstiefvader dat zijn vader 316 euro boete heeft van de verzekering .daarna wou ik ook nog helpen maar toen hoorde ik dat de brommer weg is.ben bij die mensen geweest maar zijn op vakantie ofz .toen ging ik naar mijn schoon ouders en die zeiden tegen mij dat ik de brommer papieren had gekregen ( toen werd ik al heel erg boos) ik zei nee je heb mij niks gegeven je wou het zelf aflossen . hij zei je kon toen al zo verzekeren zonder brommer ??? ik heb zelf nooit mijn brommer verzekert zonder papieren en ik doe het altijd persoonlijk op het verzekerings kantoor.nu ben ik wel boos maar ik lig niet voor hem wakker maar voor zijn vader ik vind het
vervelent voor die man.
maar het is niet mijn schuld of die van mijn moeder wat hij beweren wilt.
gr jaleesa

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Waar is de brommer nu?

Bij iemand anders, dan samen naar het postkantoor gaan en de brommer overschrijven. (daar heb je alleen de papieren voor nodig)

Eventueel kan je hem tijdelijk schorsen:
http://www.rdw.nl/nl/particulier/brommer/Pages/Eenbromfietstijdelijknietgebruikenschorsen.aspx

Als ie gesloopt is dan uitschrijven. (kan ff niet vinden hoe dat met brommers werkt, volgens mij ook via het rdm)

Wat je ook doet, je hebt er alleen de papieren voor nodig.

Het verhaal over die 316,- begrijp ik niet helemaal.
Maar als jij de papieren niet had, lijkt het me dat je er weinig aan kon doen.
Heb je er mee gereden in die tijd? Want dan was je waarschijnlijk niet verzekerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Excuseer maar ik kan niet alles uit jou verhaal opmaken, wat ik er uit opmaak is:

Dat er een boete is voor een onverzekerde bromfiets.

Om te weten wie die moet betalen is het van belang op wie zijn naam de bromfiets stond toen de boete is opgemaakt.

Stond de brommer op de naam van je schoonvader is hij er verantwoordelijk voor en moet hij betalen.

Als d brommer op jou naam stond moet jij de boete betalen.

Kan jij niet met de brommer rijden omdat hij elders is gestald kan je via het postkantoor het kenteken van de brommer schorsen als hij op dit moment op jou naam staat.

Overschrijven kan en mag alleen de nieuwe eigenaar, daar kan jij niets aan veranderen.