Mijn piaggio zip start niet elektrisch, wat kan er aan de hand zijn?

Hij geeft een rare tik als je hem elektrisch wilt starten. Bendix alles al nagekeken. Dat ding in de foto (geen idee wat het is) geeft een tik geluid

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
4.8K

Antwoorden (1)

Dat ding op de foto is een relais. Op de rode kabel met rode connector staat constant spanning. Als jij nu wil starten, dan stuur jij een spanning op het dunne kabeltje, en die zorgt voor de tik, waarmee hij de twee rode kabels aan elkaar verbindt. Via die tweede rode kabel gaat er nu een stroom naar de starter, en als er dan niets gebeurt, zaal waarschijnlijk de starter defect zijn. Dat is een kwestie van meten om de diagnose te stellen. (Spanningzoeker).